WEKO3
アイテム
サルサの源流とされるもの、ソンとパチャンガ
https://dokkyo.repo.nii.ac.jp/records/377
https://dokkyo.repo.nii.ac.jp/records/377d77e14e5-37c0-4c25-ba80-0462e2cb8fb9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
P-095-Ma72-16(2)-10.pdf (501.2 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-07-10 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | サルサの源流とされるもの、ソンとパチャンガ | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | So-called Origin of Salsa : Son and Pachanga | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
倉田, 量介
× 倉田, 量介× KURATA, Ryosuke |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Summary: This paper is the result of participant observation of the musical and dance practice of “salsa”.Its origin is said to be in Cuba. By comparing it and historical documents, the semantic contrast of “folk” and “popular” is examined. The point is analyzed by dealing with the style of entertainments born in Cuba and developed in New York. First, the history of Cuban musical genres, for example son, danzón, mambo, cha-cha-chá etc., is investigated. Next, the popularity of a Cuban social dance style “casino” is considered. Orquesta Aragón from Cuba, one of famous traditional“charangas”, and Fania Records in New York, a company founded by Dominican musician Johnny Pacheco, are taken up as concrete cases. I pay attention to an identity called “Nuyorican”. There we can see a principle of glocalization. |
|||||
書誌情報 |
マテシス・ウニウェルサリス en : Mathesis Universalis 巻 16, 号 2, p. 159-180, 発行日 2015-03 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 獨協大学国際教養学部言語文化学科 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1345-2770 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11419434 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
見出し | ||||||
大見出し | 論文 | |||||
言語 | ja | |||||
見出し | ||||||
大見出し | Monographs | |||||
言語 | en |